Followers

Dec 18, 2011

Ikan keli ? Hilmi , Zaki , Asre .


Wah , sedap . Ikan keli goreng berlada . Actually , aku tak suka ikan . TAK SUKA . Tapi ikan keli sedap . Cuma tak tahu cara makan . Terpaksa la kopek sana , buang tu , korek isi . Tengah-tengah makan , teringat aku dekat

Hilmi 

Kawan sekolah rendah . Jiran rumah . Kami rapat masa darjah 6 . Ayah dia kerja pindah-pindah . Sekarang tak tahu dah sampai mana dia .

Dia suka memancing . Dia ajar aku . Kami kayuh basikal lebih kurang dua kilometer . Penat . Sangat penat . Betul penat . Handle , tangan kanan pegang . Joran , kotak umpan , tangan kiri pegang . Excited ! Kali pertama nampak joran , kali pertama pegang cacing . Kalau boleh aku nak jerit , aku masukkan umpan dalam mata kail ! ! !

Happy tak lama , hujan lebat datang . Ah , alang-alang kan . Mancing aje lah . Air naik cepat . Gila . Kami lempar dedak dalam sungai , belum sempat ikan makan , dedak dah hanyut 10 meter . Arus deras . Dekat dua jam stay . Ikan takdapat , gigil selsema dapat . Haha . Aku kampung weh ! Bangga lak .

Oh lupa , mak Hilmi pernah kena buatan orang . Sampai anak sendiri tak kenal . Alahai dunia ~

Zaki 

Kenal tak lama . Dalam 3 bulan . Darjah lima dia pindah tempat lain . Kami ada yang sama . Bahagian dahi . Istimewa sikit .

Darjah 6 , Harian Metro muka depan , DUA BERADIK MATI LEMAS . Aku tatap lama-lama . Aku cam betul-betul . Dia ! Betul , dia la tu . Dahi tu . Aku kenal .

Berita penuh , dia tengah memancing . Ingin tangkap ikan . Lepas bosan , masuk sungai , mandi . Tah mana silap , lemas . Abang cuba selamatkan . Tapi dua-dua selamat pergi , ajal lepas hanyut . Mati . Rahsia Allah , kan ? Al-Fatihah .

Asre

Salah satu kawan rapat dekat STAR . Novel, blog , makan . Taste kami hampir sama . Tapi debat rugby . Dunia kami lain . Best borak dengan dia !

Bukan apa , teringat dekat dia . Dia memang expert bab ikan . Pandai makan . Ikan banyak tulang bagi aku , gila . Bagi dia , kacang . Pernah kami berhenti kat highway Jeli , makan . Dia dengan sorang lagi kawan aku amek ikan sama . Masa makan , aku pandang kawan aku . Merungut pasal tulang tak habis-habis . Aku pandang dia , siap senyum bila makan . Haha . Macam blog dia , penuh dengan senyuman .

Kalau dining makan keli , dia paling untung . Dia pernah cerita , ramai tak tahu makan keli . Semua bagi dekat dia . Dia pernah ajar aku makan keli . Tapi lupa . Yang aku ingat , ekor keli boleh makan . Tapi sampai sekarang aku tak berani makan ekor keli . Ambek isi ja .

Hilmi - hope to seeu again .
Zaki - semoga dicucuri rahmat Allah
Asre - ohsemm ? blah la weh ! Haha

Ouh kejap , nak turun dapur . Lapar . Harap-harap keli ada lagi .

4 comments:

PahitManeh said...

wey , aku mkn ekor ikan geli . sedap ohh -.- ikan keli pon sedap ! haha

Uthman Ag said...

ikan geli ? ikan baru ke ? haha .

PahitManeh said...

haha , typo arr -.- toex gilaa . haha !

Uthman Ag said...

HAHA !