Followers

Apr 6, 2010

Kurasakan Allah Semakin dekat Dihatiku...

Assalamualikum.

Macam-macam terjadi hari ini.Banyak memberi hikmah kepadaku.Rasanya Allah makin dekat di hatiku.Bangun pagi-pagi aku terus ingat family.Allah...apa lah yg mereka tengah buat sekarang ni.

Alhamdulillah, sekolah berjalan macam biasa.Aku dapat 3a setakat ini.Tapi aku rasa aku banyak berubah...Kalau dulu time aku nak exam,mcm2 buat..qiam,bace yassin,soalt hajat,stay...tp lepas je habis exam...semua aku tinggalkan...hmm...ya allah,,,dekatkanlah aku denganmu...
Tadi lepas magrib,aku ikuti usrah Abang Muhassan.Kami bincangkan pasal lebah.Subahanallah...hebat ciptaan Allah....

Lepas tu dlm perjalanan ke kelas,Amsyar datang...dia cakap ada berita sedih...semua orang tengah nangis kat bilik debate.Aku pun pecut laju gile tinggalkan Amsyar.Datang-datang je Paman,Qucai,Azri semua tgh sedih.Rupe-rupenye,star x de dlm list uia!!!Mcm x masuk akal...

Kalau nak diikutkan godaan nafsu yang membisik dan amarah yang membuak,nak je aku maki aku caci aku sumpah mcm2 lagi.Namun,aku masih ingat setiap perkara yang berlaku mesti ada hikmahnya.
Dalam kesedihan tu,Abg Alim dtg suruh BADAR f3 dtg meeting kt bilik dia.Dalam perjalanan,aku asyik ingat kat Allah psl UIA 2...Apa yang Abg Alim ckp semuanya menginsfkan.Ada kalanya mata aku berair tapi xdpt nk keluar...

''Tidak Allah jadikan manusia dan jin kecuali hanya untuk beribadat kepadanya"

"Mana umat Islam sekarang???Israel yang sedkikit tu pon xleh lwn"

"Banyak mana pahala kita???Cukup ke?"

Rasullulah bersabda "Bertaubatlah wahai orang-orang yang
beriman,Sesungguhnya aku bertaubat seratus kali kepada Allah setiap hari"

Kata-kata inilah yang buatkan aku insaf.Syukur kepada Allah,STAR masih ade harapan ke UIA.Thank you ALLAH....

Ya Allah,tangan yang penuh bergelumang dengan dosa durjana ini menadah tangan kepadamu Ya ALlah.Engkau dekatkanlah aku denganku ya Allah .Terimalah taubatku ya Allah...


No comments: