Followers

Dec 23, 2010

Hantu Kak Limah : Macam Sembelit

Assalamualaikum,


panggung penuh beb !

Kelmarin aku lepak-lepak dengan kawan-kawan kat mid valley. Semua ajak tengok filem komedi seram terbaru, Hantu Kak Limah. Mula-mula aku memang bantah sebab memang aku yang jenis tak suka tengok filem melayu kat wayang. Tengok kat tv je. Tapi diaorang cakap best. Aku pon layan je la.


Entry kali ni bukan nak cerita sinopsis cerita ni tengok sendiri ye. Tapi, untuk pengetahuan semua, filem ni rasenye filem komedi paling kelakar kat Malaysia setakat ni bagi aku. 

watak usop yg kelakar gile dlm cite ni
thumbsup !

- pelakon2 yang mantap lakonan. Pandai mamat khalid pilih pelakon. Yang tak boleh blah lawak usop ngan johan
- lawak yang tak henti2
- mesej2 yang menarik dan berkesan tapi tak nampak menonjol sangat.


antare part yg kelakar dalam cite ni
thumbsdown !
- storyline yang agak berterabur
- ade certain2 part yang aku rase tak perlu
- starting and ending memang tak syok


Overallnye, aku rase filem ni macam sembelit. Motif ? Maksud aku sembelit ni macam tersekat-sekat. Aku tertunggu-tunggu dalam cerita ni, ape kesinambungannya ? Apa jadi kat itu ? Apa jadi kat ni ? Takkan biar macam tu je ? So, pada hemat aku, banyak filem malaysia ni macam sembelit, nak keluar tak keluar nak masok balik tak boleh pulak. Tapi 4 bintang untuk filem ni ! Sampai tersembelit aku ketawa!


pesanan khidmat masyarakat : Pada yg terasa, saya hanya bersuara, janganlah saman saya. Sori, post kali ni 18sx skit. Haha

5 comments:

Hazim Hazwan said...

aku nk saman kau!!!

MR's said...

HAHA , aku tak tgk lagi cter nie nmpk mcm bes .
heh , betol la . cter melayu biase nye cepat keluar tv kan ? antara cter mamat khalid nie 'zombi kg pisang' . boleh katekan tiap2 minggu kuar kat astro RIA kan .

Uthman Ag said...

hazim

ko xde kaitan ngan filem ni. xyah strugle nk saman aq

Uthman Ag said...

miuunet riang

lawak nak mati j cite ni. aah. tol2. pg td pon aq sempat tgk zombi kg pisang 2

IMANSHAH said...

anda di tag untuk join contest..mana tahu menang

http://pembawarotan.blogspot.com/2010/12/giveaway-domain-by-khaizarien.html