Followers

Mar 14, 2011

Hello 16 ! ! !

Assalamualaikum,

Saje je nak cerita pasal birthday yang dah lepas. Da lame dah, 23 Februari hari tu. Tahun-tahun sebelum ni, aku sambut birthday biase-biase je. Family, kawan-kawan wish macam tu je. Ade la kadang-kadang dapat hadiah or kad. Tapi tahun ni best sikit. Ha, nak taw nape ? Jom usya ni.

keluarga debat !

Malam sebelum 23hb, ade training debat, macam biase la. training-training, tetibe Qucai buat gile lak die suruh pegi tengah padang, nak test suare aku dengan black. Pancit gile menjerit-jerit kat padang tu. Mase aku penat jerit-jerit macam nak mati , tetibe Dinie simbah air kat aku. Nasib baik kene sikit je. Lepas tu, semua budak debat nyanyi lagu. Even tak berapa nak jadi 'kejut-kejut' ni, tapi tq Qucai n budak debat !

Malangnya, birthday aku time sekolah, so, tak banyak sangat la yang wish kat fb. Tapi yang bestnya, banyak gile mesej yang masuk. Sape ? Takkan nak gitaw kot. Pancit a nak taip. Haha. Btw, tq pade sape-sape yang wish tak kire la fb ke mesej :)

Kebetulan pulak, mase birthday hari tu aku jadi MC aka Mr Chairman aka Pengerusi Majlis untuk Maulidur Rasul. Macam biase la lepas majlis, cikgu-cikgu ajak makan jamuan. Mase tengah makan tu, tetibe lak Cikgu Hasliza cakap ' Eh, hari ni birthday Uthman ea ? Jomla kite nyanyi untuk Uthman '. Cikgu Hasliza mase tu tgh makan dengan Cikgu Dayah, Miss Fazlin dengan Cikgu Hafiza. Semua nyanyikan lagu HB, malu ade terharu pon ade. Ape-ape pon, tq cikgu !

Tak lupe jugak, malam sebelum birthday, Kibob dengan baik hatinya belanje aku, tak taw la ape niat dia yang sebenarnya, tapi aku, bile orang da belanje, sapu je la. Azam pon belanje aku gak. Budak ni memang baik hati. Tq kawan !

Budak dorm 1st yang wish, Izzat. Lepas tu da tak ingat sape ntah. Malam sehari lepas birthday, Bob buat dajal lak ngan aku, die amek minyk rambut, die lumur satu kepala aku. Nasib baik budak dorm yang lain tak join. Tulah tradisi kat STAR, saje je nak bergurau :)

1st time dapat kek kat STAR !

26hb pulak, Qucai belikan kek untuk budak debat yg birthday Februari  dengan January. Aku, Amsya, Wan, Fayyas dengan mangse utama kiteorang nak kenekan hari tu, Pak Chong, junior budak debat. Mule-mule kenekan Pak Chong, lepas tu buat suprise sampai nangis-nangis Pak Chong, last-last lepas makan kite sapukan kek kat sume. Best gile jadi tak matured !

sesi basuh muke lepas koto :)

serbu ! ! !

Kat rumah lak, baru tadi mak aku buatkan cheese cake. Lupe lak name kek tu, panjang sangat. Even tak sempat nak sambut dengan family, tapi mak tetibe lak nak sambut hari ni. Tq mak !

bunoh ! bunoh ! bunoh !

yang tengah suapkan tu mak angkat (:

So, Hello 16 ! ! !

p/s: Alhamdulillah ! Allah, tq for everythings (:

No comments: