Followers

Mar 13, 2011

Jumpe mase berjye nanti !

Assalamualaikum,

Marah + sedih + geram + terkilan semua ade. Mule-mule, aku ingatkan die main-main je cakap nak pindah sebab dari awal tahun die asyik cakap nak pindah je. Sampai naik muak aku dengar. Tuptup, tetibe lak die dah pindah. Nak taw citenye ?


Nilah budaknye, Izzat Capang. Haha. Budak ni suke gile cakap bende-bende merapu. Selalu malam-malam die selalu ajak aku lepak kat bangku black. Time tulah kadang-kadang kiteorang terpekik menyanyi, kadang-kadang die merapu baca puisi, bising-bising pasal falsafah die nak berjaye. Macam-macamlah.

Sejak dari awal tahun die memang selalu cakap die nak pindah. Aku siap bet dengan die kalau die pindah aku kasi die RM50 sebab aku memang tak caye cakap die ni. Die cakap time die blah nanti die taknak bagitaw sape-sape.

Sabtu hari tu, mase outing hari tu, aku keluar dari cc aku nampak die. Die terus ajak aku pegi cc lain. Mule-mule aku taknak ikut sebab ade keje lain. Tapi bile die cakap 'nanti ko takleh lepak-lepak dengan aku dah', aku follow la die kejap. Tapi teringat lak aku ade janji dengan kawan nak pegi makan. Aku pegila jumpe kawan aku. Die pun buat muke marah-marah je. Aku cakap nanti aku jumpe kau.

Mase aku tengah tido kat house red, dalam pukol 2.30 izzat call aku, dalam keadaan yang mamai teramat, aku angkat la

Izzat : Osman, aku da nak blah da ni


Os : Jangan main-main la ! Ko kt mane ni ?


Izzat : Aku da ade kat teksi ni


Os : CC ? Ok, nanti aku datang.

Aku terus je off tanpa tunggu respon die. Aku terus solat zohor lepas tu balik dorm. Time sampai dom tu, aku tengok katil die kosong. Bukak loker die, pon kosong jugak. Ah sudah. Mane budak capang ni pegi. Aku straight call die. Die cakap die dah ade kat station bas. Menyirap tol la budak ni. Ade ke patut, die tak bagitaw sape-sape. Aku straight pakai baju skola jumpe budak batch. Otw, jumpe lak Paan dengan Aidil, mase tu aku tengah cakap dengan Izzat. Kalau ikutkan hati nak je aku kejar die sebab die punya tiket malam, nasib baik duit aku takde.

Malam tu, 1st time aku tengok batch aku ramai yang nangis. Bob, Ammar yang aku tengok tak pernah nangis, bole nangis gile hardcore. For the 1st time, sabtu malam ahad budak black mandom gile. Sunyi. Tak sampai hati aku lepak kat black lame-lame.

Ramai yang marah Izzat sebab die pindah tibe-tibe, tapi jawapan die same je.

' Jumpe time berjaye nanti ! '


' Doakan aku jadi Dato taw ! '


' Jgn nangis. Ko kene lawan perasaan tu '

Jat Capang, walaupun aku labelkan tindakan ko pindah sebagai tindakan yang separuh bodoh dan berisiko tinggi, tapi aku tetap doakan kejayaan ko.

p/s: fact, 2kali aku menangis. syhhhh, jangan pecah rahsie ye :P * sory jat, terkutok ko lak *

6 comments:

asre amree said...

hidop msti diteruskan! :D

Uthman Ag said...

yeah !

PahitManeh said...

wahh , tu laa xcaya lagi :D haha.
xpaxpa. trok gk dy . cian kwn2 . chill chill :)

Uthman Ag said...

waa. 2 la. nyesal gak xcaye.
tapi mmg mamat nie suke men2

Iqbal Zubir said...

sedihnyaa .
jumpe time bjaya eh .
aku time tu kat MCKK .
klau tak , dah lma aku sroh pak guard tu ttop gate . biar smua tak leh outing .

Uthman Ag said...

lek bal.
bnde da jdi.
gate ttp pon dy stil bole ikot yellow la bang.