Followers

Dec 9, 2011

Nama manja kami memang unik !

Assalamualaikum ,

Jom , jom !

Muani ! ! !

Ni kakak sulung aku . Nama betul dia Ummu Hani . Tapi nama manja dia Muani . Cara nak pronounce Mu-a-ni . Mak aku selalu jerit panggil dia , Muani ! ! ! Haha . Tapi aku selalu panggil dia Ton . Motif ? Ntahh , ptff .

Abg Betek 

Nama betul dia Abu Bakar . Nama manja Betek . Cara nak pronounce , macam mana nak cakap ekh ? Suku kata Be dia sebut macam word BEsar , suku kata TEK kena sebut macam word TEKan (aku tak jumpa word yang proper , haha) . So , paham cikgu ajar ? Haha . Macam mana daripada Abu Bakar jadi Betek , tu kena tanya orang dulu-dulu :P

Abang Am yang paling tinggi tu .

Nama penuh dia Hamzah bin Abd Ghani . Nama manja mak ayah aku selalu panggil Am @ Abang Am . Tapi adik-beradik selalu panggil dia Hamzah ja . Pendek kan ? Tengok rambut dia kerinting atas tu , dia buat . Sekarang dah lurus balik .

tak kenal kan ? haha

Haa . Ni paling best . Nama dia Uthma bin Abd Ghani . Nama manja dia Ceman :) Bajet comel kann ? Haha . Mak a ni bagi nama macam ni . Aku pun tak tahu la macam mana boleh jadi Ceman , cuba tanya Uthman , dia tahu kot , aku tak tahu , lalala~ 

gedik sket .

Yang ni Ali bin Abd Ghani . Tak ada nama manja , sebab nama dia 3 huruf ja . Tapi ayah aku selalu panggil dia Dak Ali .


Yang ni Muhammad bin Abd Ghani . Kitaorang panggil dia Mamat ja . Takde lah unikk sangat kan ? Biasa jaa .

Tadaa !

Abdul Rahman bin Abd Ghani . Satu-satunya yang ada Abdul . So , kiteorang panggil dia Adol-aman . Kalau sebut laju-laju , kadang-kadang jadi adu-aman , aduyaman etc etc .

Last but not least ,


Yang ni panjang sikit nama dia , Saidatul Salihah binti Abd Ghani . Bongsu kan , so nama manja mestilah gedik-gedik sikit , Syasya . Manja abes ~

Nama-nama kiteorang banyak nama sahabat Nabi jaa . #bangga2 :P

p/s : Unik kan nama manja kami :P jap , account fb dah ada yang baru , lama da tak pakai , sini! sini!

6 comments:

Unknown said...

haha. ali.

Uthman Ag said...

jejai ,

haha , bdk red .

PahitManeh said...

syasya ? lari jauhh skit . haha . betek pling style . haha !

Uthman Ag said...

hawanis ,

syasya gedik sikit kann . nak buat mcm mana . btol2 ! betek style gak a .

PahitManeh said...

xlaa sgt :P ceman pon style . * jpg sdih plak :DD haha

Uthman Ag said...

cehh , xda mana a nak sedih . mmg dah taw lama da , haha :P