Followers

Dec 9, 2011

Engkau pun !

Assalamualaikum ,

lalala~

Semalam ada someone (lets say nama dia tu ialah Engkau) tulis pasal aku dekat blog dia , nak tengok ? Sini ! sini ! . Mula-mula dia mintak aku tulis pasal dia , tapi aku suruh dia tulis pasal aku dulu . Ok , dia dah , turn aku lak .

Nama penuh ? Lahir mana ? Lahir bila ? Favourite colour ? Tinggal mana ? Ntahhh . Tanya aku apsal ? Ingat aku babysitter dia ? Ptfff . Okeh , jom tengok apa aku tahu pasal dia .


Sekolah rendah a.k.a dulu-dulu

  1. Ye ye ye , kitaorang kawan sejak darjah 4 dari sekolah rendah sampai la sekarang . Take note ea , KAWAN ja .
  2. Kitaorang dulu sekolah kat SK Bandar Putra . Sekolah tu bukak masa aku nak naik darjah 3 . Mula-mula aku masuk kelas 3 Putra B , dia kelas 3 Putra A kot . Darjah 4 baru kitaorang sama kelas , 4 Putra A .
  3. Masa kat sekolah rendah , sombong gila dia . Masa darjah 4 memang aku tak pernah tegur dia kot sebab masa tu kiteorang duduk ikut group . Group dia semua perempuan , soranng ja laki .
  4. Haa . Naik darjah 5 baru aku berani kacau dia . Aku cakap dia ada scandal dengan sorang budak laki hot kat sekolah kitaorang . Cakap-cakap gitu je a .
  5. Yang aku perasaan dulu , dia selalu cakap word "seyh !" , "ekh eleh" etc etc word yang macam ganas-ganas sikit for a girl :P
  6. Dia pernah bagi aku kad raya masa darjah 5 . Cehh , ingatkan apa , rupanya motif dia bagi sebab nak ejek aku jaa .
  7. Naik darjah 6 aku kurang rapat dengan dia . Tapi kitaorang sama kelas tusyen . Tusyen dengan Cikgu Nordin .
  8. Kalau nak tahu , mak ayah dia dua-dua cikgu .
  9. Memang tak pernah nak senyum , asyik kerut je kalau aku jumpa dia kat sekolah rendah .
  10. Tapi kalau dia senyum , ok gak kan ? Ape la weh ! Senyum sikit . Kau nak jadi pegawai kerajaan ke ? Sini ! sini !
  11. Aku ingat lagi dialog yang dia pernah cakap kat aku masa sekolah rendah . #lebih kurang la
"Ekh eleh , aku tak suka dia la weh . **** yang suka dia la . Aku bagi pemadam je kat dia masa kat kelas tusyen aritu . Lepas tu diaorang dah nak kecoh . Ape a ."
"Eh , **** . Nanti cakap kat Cikgu Nordin , aku dengan ***** nak berhenti sebab ada Prof nak datang rumah kitaorang nak ajar"
Cuba teka dia yang mana ? Dua-dua bukan ! Haha :P 

Err , dia yang pakai tudung warna , warna , warna ... sori aku rabun warna :P
ni gambar masa darjah 6 #tak matured lagi :P

Sekolah Menengah a.k.a sekarang-sekarang
  1. F1 lost contact , f2 jumpa kat My Space . Facebook tak kenal lagi masa tu .
  2. Kitaorang pun borak-borak la dekat MS , FB , text etc etc
  3. Memang bukan macam sekolah rendah la . Dia dah pandai cakap sikit tapi still nampak kerut-kerut macam sekolah rendah . 
  4. Dia je member sekolah rendah yang aku rapat sikit sekarang , yang lain dah menyepi . Sombong ? Takk .
  5. Aku pernah berperang dengan dia , lupa pasal apa . Dekat 6 bulan kot . Haha .
  6. Ouh , ouh , ouh . Dialah satu-satunya kawan perempuan aku yang ada EGO ! Kenyataan , kenyataan :P
  7. Kalau dia sakit hati dengan aku , aku try a cakap Sori , sori and then tukar topik . Lepas tu mood dia ok balik . Senang kan nak control ? Haha .
  8. Tapi kalau dia buat aku marah , jangan harap a dia nak cakap sorry . Ulang balik , JANGAN HARAP ! Well , ego ea ? Exactly .
  9. Wooo , dia memang pecinta bahasa sejati . Dia a yang ajar aku tulis skema-skema ni . Macam "Hoi , engkau apa khabar ?" Bila aku tegur , mula la dia berleter , pening baca la , gedik la ini la . Tapi , betul gak kann ?
  10. Ye ye ye , dia memang takde perasaan . Tu yang susah nak kenakan dia . Alih-alih aku yang terkena balik .
  11. Tapi dia bagus ! Dia tak gedik ! Itu yang paling penting . Aku memang jenis malas layan perempuan gedik tak tentu pasal . No offense , people !
  12. Kalau ada mood , dia memang suka tolong aku . Tapi kena desak + mintak baik-baik sikit a . Nampak header gambar spongebob atas tu ? Haa , tu dia la yang tolong buatkan . Aku rabun IT sikit , bukan buta ya ! Plus , dia amek aliran ICT kat sekolah :P
  13. Masa Form 2 kot , dia bawa satu gerombolan kawan-kawan dia datang raya rumah aku . Adoi , tertunduk-tunduk aku . Ingatkan dia dah berubah , rupanya still cakap nak kerut-kerut lagi .
  14. Last year reunion gak kat kfc . Reunion ape , aku sorang ja laki . And dia still cakap kerut-kerut lagi masa aku mintak tolong dia masa tu . Ish ! Geram lak aku tapi nasib baik dia tolong .
  15. Aku tak suka kutuk dia sangat , suka kacau ja . Tapi dia selalu kutuk aku . Grr ! Nasib baik dia pandai cover .
  16. Kalau korang nampak aku online FB lama-lama tu , selalunya aku chat dengan dia a , raja merapu dia ni . Bab merapu memang bagi kat dia a , aku tumpang sekaki ja .
  17. Haha , dia okey .
Nasihat aku ?
Okeh , Engkau kena tukar jangan jadi ganas sangat , buang ego weh ! And yang paling penting , belajar rajin-rajin ! Ikut kakak Engkau yang pergi oversea tu . Doctor kott .


Weh , Engkau ! Happy dapat kawan dengan kau !


p/s : Pandai tak aku cilok gambar kau ?

1 comment:

Nur Fariza said...

HAHAHA. Kenang balik entry ni. :p